**aRe_uDeaR Blog**

Tuesday, March 17, 2009

My Ratu

So sekarang aku dah ada kucing parsi sendiri macam x percaya plak.. waktu beli hari tue harga xboleh nego langsung beli kat petshop kalau kat individu misti boleh dapat murah lagi tapi xde yang nak jual pulak.. Dapat lah beli dengan harga RM600.00 tapi xpe puas hati couse nak tunggu org bagi tah bila la dapat nyer baik beli sendiri baru nampak erti kepayahan sikit & rasa nak jaga betul2..

Nak Bagi Name Ape erk??

Xpayah pk-pk lah, senang so aku bagi nama yang special untuk die nama tue jugak dah lame aku idam kan.. lepas tengok Ratu kat bangi name tue teringat2 sampai laa ni. Walau pun x dapat memiliki RatuRM950.00 tapi Ratu RM600.00 pun aku dah cukup hargai dah thanks untuk hubby tersayang....
Name "RATU" sesuai sangat dengan die lagipun betina, kaler kelabu mix hitam, comel n cute, lincah boleh tahan walaupun kemetot lagi hehee.. kalau gitu sesuai sangat name tue dah ngn kitty nih.

Tapi tue la masalahnya semalam luper nak minta tengok sijil kucing nie xtau samer ade kucing nie Pure Persian/Pedegree Persian @ Domestik Long Hair (DLH).

Jenis
Pertama : anak kucing yang yang lahir dari baka yang sebenar dan dikahwinkan dengan jenis baka yang sama atau Pure Persian di kenali sebagai PEDEGREE PERSIAN. Biasanya kucing yang lahir dari baka sebenar atau pure Persian mempunyai sijil kelahiran, iaitu sijil yang mengesahkan kucing adalah dari baka sebenar atau telah didaftarkan.

Kedua : Manakala anak kucing yang dilahirkan dari induk baka sebenar dan di kahwinkan dengan kucing yang tidak mempunyai sijil pula adalah dipanggil DOMESTIK LONG HAIR (DLH). Kucing ini mempunyai bentuk muka menyerupai seperti kucing parsi, mempunyai ciri-ciri seperti berbulu panjang dan juga berhidung memek, tapi kucing-kucing seperti ini hanya boleh di panggil DOMESTIC LONG HAIR (DLH).

yang mane satu la jenis yang aku beli ni yer???? adeiii


Nama : RATU

Tarih lahir : 22/1/2009

Umur : 1 bulan lebih

Jantina : Betina

Makanan : Ketten Food (Premium Sum Cat)

Tabiat : Makan, Main dan Tidur

Kepada semua pembaca2 yang sudi berkongsi cerita pasal kucing nie bolehlah send komen, bagi sesape yang sudi nak menghantar gambar kucing kesayangan anda email lah ke ayu3193@gmail.com

No comments: